Rött är sött?

Sol, sol och åter sol.
I Love!
Och det börjar märkas hur väl solen tar. Jag har en sådan jättesnygg solbränna nu så ni anar inte!
Skäm åsido. Den är fruktansvärt ful! Jag har haft linne på mig på jobbet, och riktiga Blaklader-byxkor, så jag är rödbrun på dom ställen huden exponerats. Annars är jag vit. Kritvit. Nästan så vit så jag är blå! Det ser hemskt ut.
HUR FÅR JAG BORT DEN VITA RANDEN?
Hur ska jag kunna sola på en badstrand i sommar med det här?
Tony tycker jag börjar bli svart, men dit är det långt ännu, men jag kan ju bara ana hur jag kommer se ut i september om det här vädret fortsätter. Visst kommer man vara snygg och brun i ansiktet och på armarna, men resten av kroppen då?
Ska man pressa på balkongen i långärmat eller vad?

Två dagar i rad nu har vi åkt till Högbo och badat i den lilla plaskdammen. Igår var det aningen varmare än idag, men jag kanske bara frös lite extra för att jag har lite solfrossa. Jag vet inte, men det kändes lite kallare idag. Men skönt med en snabbt dopp ändå. Det svalkade skönt mot brännan.

Imorgon blir jag dessutom gräsänka till lördag. Tony åker till kära Östersund. Han ska hämta lite grejjer och ha sina barn innan han åker till Norge. (den jäveln)
Så han kommer tillbaka på lördageftermiddag någon gång och då blir det lite kalas hos hans föräldrar. Dom ska fira han innan han åker. Födelsedag. Det blir himla lugnt för mig för jag hade tänkt göra något kul på söndag innan han åker.
Har någon något bra förslag på något roligt?

MVH
Gräsänkan


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Jag är ledsen, men mina erfarenheter är att dom där förbannade ränderna komemr att förfölja en resten av sommaren! Börjar du sola i typ bikiki så blir du visserligen brun på den bleka huden, men då är man ju nästan svart på det som redan var solbränt, så det är alltid en skillnad... Själv verkar det som att jag får leva med drömmen om en fin solbränna! Vi verkar ju ligga inne på sjukhus när det är fint väder och när vi kommer ut härifrån så är det roliga över! :/

2009-06-25 @ 14:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0