I Östersund

Igår kom jag hem till Östersund, kära gamla hemstaden. Jag saknar den här staden, mamma, pappa, syster och bror och mina gamla vänner. Jag vill så gärna flytta hem hit igen men det är ju omöjligt.
Mamma och pappa kom i fredags vid 17-tiden. Vi satt och pratade ett tag och sedan hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar för kvällen. Sedan gick vi ner på Klaras Krog och käkade middag. Pappa bjöd. Det var ju trevligt men dom tappade bort våran lapp så våran mat kom jättesent. Men som kompansation så fick vi förrätt och efterrätt gratis. Sedan på natten blev mamma dålig och i lördags spydde hon. Magsjuka eller matförgiftad?
Jag åkte och jobbade på fredagkväll. Var hemma halv 4 på lördagmorgon. Det gick bra i fredags. Skitbra. Provision!
På lördagen vaknade jag vid 10-tiden av att jag tyckte jag hörde Izoldes röst. Det stämde inte så jag trodde jag drömde. Men hon var faktiskt där med Tony. Så vi fick träffa henne en stund.
Sedan åkte jag och pappa till Valbo och lämnade äntligen in min mobil på lagning. Skulle ta 2 veckor ungefär. Vi åt kebab och köpte en present till Izolde. En talande och sjungande robot. Den tyckte hon var jätterolig.
Vi åkte till Tony och Izolde efteråt och lämnade presenten och pratade innan vi åkte hem till mamma. Jag och pappa gick sedan ut på puben på kvällen och halv 12 slängde han in handduken och ville hem. Men då gick jag in på Klaras och lyssnade på karaoken ett tag och pratade med folk. Kom hem halv 4 på morgonen igen.
Igår åkte vi efter vi packat vid 11:30. Stannade i Sundsvall i Birsta köpcenter och käkade mat och kollade runt lite. Sedan vidare till ÖSD. Kom fram vid 17:30 ungefär.
Idag sov jag till 10:30 och gick upp sen. Duschat och varit och handlat mat med padre. Mamma är hemma idag. Tar igen sig efter magsjukan i helgen. Stackarn var helt däckad hela lördagen. Låg hela dagen.
Det blir nog en lugn vecka det här. Känner mig lite rastlös bara. Men det ordnar sig kanske. Ska försöka träffa Cattis och kanske Carina, syrran och bror såklart.
Har nyss hjälpt mamma med lasagnen som snart ska in i ugnen. Så snart blir det middag. Tidig middag. Hoppas den blir god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0