Nya saker

Det händer mycket roligt i mitt liv nu. Som jag nu äntligen kan skriva om.
Jag har träffat en ny. Jag har en ny pojkvän. En ny man i mitt liv. Det känns underbart fantastiskt. Han är underbar. Jättemysig. Kramsjuk som få. Pussas hela tiden, var som helst, håller mig i handen, vill vara med mig. Det känns hur bra som helst!
Jag kan nu berätta om han för jag har sagt till exet att jag träffat en ny. Och det blev nog en mindre chock för honom för nu verkar vi vara tillbaka på ruta ett igen. Jag blir så ledsen. Jag vill inte börja må dåligt igen. Få panikångestattacker och bli deprimerad. Det är så jobbigt.
Varför ska ex sätta sig emot hela tiden. Kan dom inte vara glada och fortsätta hjälpa till istället för att stjälpa?
Nu får jag inte ta med Izolde till nya killen för jag "känner ju tydligen inte honom" som exet sa. Så jag får snällt stanna hemma till onsdag då han hämtar henne igen.
Ja, det har ju varit lite turbulent den senaste tiden. Jag har mått dåligt som sagt och har knappt kunnat ta hand om mig själv så exet har haft Izolde under några veckors tid. Sedan tog jag time out och åkte hem till Östersund i 1½ vecka och hälsade på och blev ompysslad av mamma och pappa. Där blev jag sjuk, så jag var dunderförkyld i 2 veckor så exet ville inte att jag skulle smitta Izolde så han hade henne hos sig tills igår, då jag var frisk nog. Jag jobbade i helgen också så då kunde jag ändå inte ha henne. Men nu fick jag henne igår och ska ha henne till onsdag eller torsdag och då tänkte jag ta med mig henne till Uppsala och hälsa på då, men det är totalkört! Det blir kanske bättre sen, vad vet jag. Jag vet som inte ens hur man ska bete sig. Men jag visste ju att det skulle bli såhär. Och jag har haft sån himla ångest över att berätta för han att jag träffat en ny, just för att jag visste att det skulle bli såhär. Allt jag gör blir ju fel. Känns inte som jag får bestämma över mitt liv själv ibland bara pga han.
Jag kanske låter orättvis men jag har aldrig sagt till han att han inte får göra nåt med Izolde. Vill han åka bort med henne så varsågod. Är väl bara det att det är bra att veta var dom håller hus om det skulle hända något, därav varför jag sa att jag hade planerat att åka till Uppsala med henne idag. Men det gick inte. Men skulle jag vilja åka till Östersund hade det inte vart några problem. Eller om jag skulle hälsa på en kompis i någon annan stad, då hade det vart lugnt. Men nu var det inte ok bara för att det är min nya kille. Tvärstopp!
Och jag orkar inte bråka mer, för jag är så rädd att börja må dåligt igen. Det var så himla mycket bråk i höstas så det är ju inte konstigt att det blev som det blev med mig då. Man pallar inte hur mycket som helst. Har aldrig varit den som tagit åt mig men tillslut rann det över för min del också. Men nu mår jag ju bra. Tack och lov. Och jag vill fortsätta må bra så det känns som det är lika bra att bara låta det vara och lyssna på vad han säger.
Men då är jag rädd att förlora min nya. Att han ska tröttna på mig och mitt liv för att det är som det är.
Jag kanske överreagerar just nu, men det återstår att se vad som händer. Om det blir bättre eller om det fortsätter att vara såhär. Att jag inte ska få kunna bestämma över mitt och Izoldes liv utan att han ska lägga sig i. Jag hoppas att vi ska kunna göra som vi vill snart utan att någon annan ska lägga sig i på det viset. Jag berättar gärna vart vi ska och så, men sen vill jag kunna åka dit jag vill med utan att han ska ha något att säga till om, som det är just nu.


Nog om det...


Snart kommer Anna hit. Vi ska ses och kolla på stan en stund och äta lite lunch innan vi ska hämta ungarna på dagis. Då ska jag nog åka och köpa en dataväska i Valbo tror jag. När jag hämtat Izolde. Måste ha en. En rosa ska det vara.
Har städat lite på morgonen innan jag lämnade på dagis och kramats massor med lillgumman. Gud vad jag har längtat efter henne. Och hon är så himla go.
Inatt har jag vaknat några gånger av att hon har hostat som en tok. Men vid 4 imorse somnade vi om i min säng igen tillsammans. Mysigt!
Idag skulle T hämta henne för dom ska till farmor tydligen. Men det ska ju gå bra tydligen. Men jag får inte åka iväg med henne. Verkar inte som han litar på mig. Får ta upp det här med psykologen imorgon när jag ska dit. Ska bli skönt att prata lite imorgon. Känns som det behövs. Annars är min terapi att skriva, fast nu har det blivit så dåligt med det. Och jag är kass på att läsa mina vänners bloggar nu för tiden med. Tråkigt men jag har ingen ork.


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Nu är jag inte ute efter att ta någons parti. Men jag tro jag förstår hur exet tänker. Jag kan tycka att det är smart att inte blanda in Izolde riktigt än, se till att lära känna varandra och ta reda på om det är någon som kommer att hålla längre än några månader. Blandar ni in Izolde redan nu och sen försvinner den nya killen ur bilden blir det en ny separation för henne. Ni kan ju börja träffas bara vid några tillfällen först "som kompisar" så får även den nya killen och Izolde träffas iaf! Sen det du skriver om att du skulle vilja bestämma om ditt och Izoldes liv själv att exet inte skulle lägga sig i så mycket. Så blir det, han har ju också rätt att vara med och bestämma i dotterns liv... Den rätta vägen är kanske inte att ta med henne och resa bort till en alldeles ny pojkvän på en gång, utan kanske att träffas på "kontorstid". På så sätt slipper du diskussion med exet, samtidigt som ni får tid tillsammans!



Att han reagerar som han gör är ju inte jättemärkligt heller. Visst är ni separerade, men ni var tillsammans länge och fick en underbar tös tillsammans. Han kan nog uppleva det som att du går vidare lite snabbt. Det är nog en vanlig reaktion - "var det vi hade inte värt mer än att du kunde gå vidare på mindre än ett halvår".



Prata med din psykolog, där kan du nog få en mer proffessionell hjälp. Det är lätt att se saker lite mer objektivt när man inte står mitt i det, men jag kan inte tillräckligt mycket för att hjälpa dig helt och hållet. Men vill du att det ska fungera så får du nog kanske ta små steg, inte kasta dig och Izolde in i situationer. Jag förstår helt klart att du vill ha med din dotter till din nya pojkvän. Det är logiskt att vilja ha de två glädjeämnena med sig hela tiden! Skynda långsamt så har du det såsmåningom! Jag vet inte om du blev så mycket gladare av det här, men jag vill bara gott för dig!Kramar om

2009-03-23 @ 15:32:10
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska ta med dig Izolde till Uppsala till din nya kille, de har väl inte han med att göra vad ni gör på "eran" tid.

Kul att du har hittat kille iallafall, du förtjänar att ha lite lycka nu i ditt liv!

2009-03-23 @ 16:17:20
Postat av: T.S

Men då är jag rädd att förlora min nya. Att han ska tröttna på mig och mitt liv för att det är som det är.......



Det ska till något väldigt speciellt för att du skulle förlora mig.... Å det är inte på nåt vis hur ditt liv ser ut eller har sett ut,Problem är till för att lösas.Å dessutom vet du att jag till viss del förstår varför ditt ex inte vill att du har med Izolde och "Cathrin" har redan skrivit väldigt bra varför. Oroa dig INTE för att förlora mig över en sån sak.

Puss på dig Gumman

2009-03-25 @ 00:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0