Trött

Ja det var ett tag sedan man var trött vid den här tiden på kvällen. Det är faktiskt rätt så skönt med tanke på att mina sovtider inte är dom bästa när jag är själv nu mer. Då kan jag sova till 10-11 och sedan dröjer det en stund till innan jag orkar pallra mig upp. Jag känner att jag kan ju lika gärna ligga kvar i sängen som att kliva upp när jag ändå inte har något att göra under dagen. På det viset är det rätt skönt när Izolde är hos mig så man kommer upp och får någorlunda rutin på vardagen. Vi får se hur helgen blir. Om hon blir här eller hos sin pappa. Jag har ju karaoke här under och jag kan som inte somna då. Och Izolde har vaknat av det. Men jag tänkte jag skulle testa i helgen igen och se hur det går.

Har mest bara sett på TV ikväll. Såg på DH och nu ska jag väl gå och lägga mig. Funderar på om jag kanske ska läsa ett kapitel i Män som hatar kvinnor så jag blir klar den med den någon gång.
Sedan ska jag försöka sova.
Natten till idag somnade jag till en stund men vaknade med ett ryck 1:30. Precis som att någon väckte mig för att säga att jag skulle ringa Tony. Ja, min nya, han heter också Tony. Så jag ringde för att säga godnatt och puss. Då hade han precis kommit hem och blev lite förvånad att jag ringde så pass sent. Men jag ville verkligen säga godnatt.
Kanske blir samma inatt igen?

Imorgon ska jag lämna Izolde på dagis och sedan ska jag hem och lägga mig och sova en stund. Hoppas det går bara. Sedan fick jag ett extrapass på HB så dit ska jag till 22 imorgonkväll. Tur jag får jobba lite. Fick låna bil av Öberg imorgonnatt med så jag tar mig hem iallfall. Skönt. Annars vet jag inte hur det skulle gå.
Behöver få tag i en skitbillig bil. Bara någon tusenlapp max, så jag tar mig fram och tillbaka till jobbet. Jag måste ju jobba. Vill som inte hamna på soc...

Men det kanske löser sig.

Sökte jobb hos Uniflex igårkväll. Hoppas man får ett positivt svar från dom, men det tvivlar jag på i dagsläget. Så många som blir uppsagda nu så man har ju inte en chans i världen känns det som. Och med min tur kommer jag absolut inte få något.

Vart är den där jävla räkmackan?


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Det är synd att det är så negativt med soc... Det heter ju inte längre socialbidrag, utan ekonomiskt bistånd. Dessutom så har jag för mig att det är bland annat dit som kommunalskatten går, vilket egentligen borde innebära att man utnyttjar det man betalat in... Jag gick hos soc under 2 somrar när jag pluggade, jag klarade mig bra dom somrarna. Så se det inte negativt, utan se det som en möjlighet till en dräglig vardag!

2009-04-01 @ 10:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0