Utgång i Uppsala

Inatt vid sisådär 12 kom jag på den brilljanta iden att jag och finaste skulle bege oss ut på krogen. Då hade vi hällt i oss 2 flaskor vitt och han 2 öl på det. Så vi var klara på en kvart och gick ner på stan. Vi var där 00:50 och hann vara inne på Etage en stund och lyssna på karaoke, vissa var bättre och vissa sämre såklart, och dricka drinkar och några öl.
Sedan vandrade vi hemåt och jag ringde upp min Fru och pratade skit med henne ett tag. Det var kul, som vanligt. Herregud så vi beter oss. BETE OSS!
Kom hem rätt sent ändå tror jag. Det blev några hångelstopp på vägen hem. Mysigt!
Satt uppe och pratade en stund innan vi la oss. Och som vanligt vaknade jag redan efter någon timme. Halv 9 var jag uppe redan men somnade om till halv 11 sen. Skönt det då.
Idag ska finaste börja jobba kl 16 så jag blir ensam hemma hela kvällen lång. Jättetråkigt men vi fick en mysigmorgon ihop istället. Så slapp jag vakna själv för en gångs skull. Men nu har jag TV:n som sällskap hela kvällen. Och mobilen såklart. Hittar säkert någon rolig som vill prata en stund. Frun till exempel.
Får se vad vi hittar på innan han går och jobbar.

Fick sms av T nyss och han ville ta med Izolde till Vallentuna imorgon så då blir jag barnledig till söndag då antar jag. Får se när vi åker hem. Eller iallafall jag. Känns lite småtråkigt att inte få ha Izolde i helgen som jag hade tänkt. Men det är väl så det är. Farfar vill väl träffa henne med antar jag. Saknar min lilla diamant.
Längtar tills jag "får" ta med henne hit till Uppsala och min fina sedan. Hoppas det blir snart.

Igår var jag väldigt rastlös. Fötterna skakade på mig hela tiden nästan. Det var ett tag sedan det var så. Men idag är det bättre. Det är helt konstigt hur det kan vara dag till dag.

Snart fyller Izolde 2 år. Förstå att hon snart funnits i 2 år! Det är obegripligt tycker jag. Hon börjar bli så stor. Hon är jätteduktig på att prata nu. Kan sätta ihop några ord och så. Tappa nappen säger hon när den åker i golvet. Duktiga lilla gumman min. Jag ska ta lite nya bilder på henne och lägga upp någon fin här sedan. Hon har blivit så stor ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0