Äntligen måndag

Idag är det måndag och jag har haft fullt upp hela dagen
Det började med att jag vaknade 4:20 imorse och fick sedan ligga och rulla tummarna i väntan på att väckarklockan skulle ringa vid 5. Då gick jag upp och gjorde mig klar och bredde mackor som jag tog med till jobbet, som vanligt.
Fick åka med Öberg idag för T skulle hämta mig vid 15 för vi skulle på utvecklingssamtal på dagis 15:30.
Fick börja dagen med att klippa och håla greener. Sedan efter frukost fick jag köra traktor med singellast som vi skulle fylla ut alla gropar i grusvägarna med. Så jag och chefen fixade det resten av dagen. Gissa om man har ett soft jobb då där man har suttit i en traktor och kört mest hela dagen. Älskar mitt jobb!
Sedan bar det av till dagis då och gissa om man är en stolt mamma nu då.
Izolde är en jättegosig tjej och deras lilla hjälpreda. Hon möter alla barn som kommer vid grinden på morgonen och ska säga till när det händer något och vill gärna bestämma.
Sedan är hon ju fortfarande reserverad, men det är hon ju mot alla nya människor.
Jag blev så himla glad av alla positiva kommentarer om henne och man är ju så stolt nu så man nästan spricker.
Min lilla gogumma!
Sedan blev hon jätteglad när vi hämtade henne. Sedan åkte vi till ICA och handlade en varsin sak innan dom åkte hem till T och jag gick hem till mig.
Sedan dess har jag diskat, städat och lagat mat, ätit och köpt godis. Fick ju den där helvetesveckan idag och nu förstår jag varför jag varit så godissugen i 2 dagar nu. Så jävla trist att ha den här skiten.
I några timmar idag har jag haft värsta trycket över bröstet med. Precis som när jag hade panikångestattackerna, men nu var det inte lika jobbigt att andas som då. Men trycket var hemskt. Så jag la mig i soffan och kollade på TV tillslut för att försöka lugna ner mig och nu känns det okej igen. Det är otäckt att få sådär. Hoppas det lugnar ner sig för ikväll.
Om cirka 2 timmar kommer Tony hit igen. EFter att ha hälsat på sina barn uppe i norr så kommer han hit igen. Och jag har längtat som en tok efter honom nu när man har blivit van att vakna upp tillsammans med någon igen. Det är tomt.
Och i helgen ska jag ha Izolde här. Är det bra väder funderar jag på att göra en liten utflykt till en annan lekpark och kanske ta med korv och grilla. Cykelutflykt kanske. Hoppas på sol och sommar i helgen. Annars får vi hitta på något annat. I lördags såg vi hela Lotta flyttar hemifrån ihop och åt lördagsgodis. Hur mysigt som helst!
Nu blir det dusch och sedan ligga i soffan resten av kvällen.
Börjar känna mig mör efter att ha vart vaken sen 4:20 och jobbat idag. Hoppas jag inte somnar i soffan bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0