Biltur

Idag när jag kom hem sisådär strax innan16 så fick jag slänga mig i duschen och byta kläder på stört för vi skulle åka till Bollnäs och kika på en bil åt mig. En SAAB. Den såg riktigt fräsch ut på bild och som det lät i telefonen så var den det också. Så vi fick låna bil av snälla Lilla Anna och drog iväg då.
Väl framme så ser vi att bilen är u betydligt sämre skick än vad killen påstått och efter en liten provtur med den så var det inget mer att tala om. Den bilen skulle jag INTE köpa. Den lät så hemskt mycket så jag skämdes. Det måste ha hörts ända till Årsunda. Avgassystemet var ur bruk tror jag. Och ingen fart alls i den. Gaspedalen i botten och den rörde sig knappt framåt. Så vi sa att nej tack, det var inget för oss.
Så det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen. Men först stannade vi på Dollar Store och Karlssons och köpte gardiner jag velat ha som dom inte hade här i stan och så lite andra saker som jag behövde.
Åkte till Årsunda och var där 20:30 ungefär och lämnde presenten till Lilla Anna som var så snäll och gullig som lånade ut bilen till oss. Hon fick en telåda i vitt trä med glaslock och 6 fack där man kan stoppa te i. Hon blev glad. Kul!
Sedan körde hon hem oss och nu sitter man och glor på TV och ska strax gå och nanna kudden.
Men, jag ska inte gnälla egentligen för jag har faktiskt redan fått en bil, gratis av en på jobbet. En Fårrrrd. Den ska besiktas och så var det nåt med avgasröret som skulle svetsas bara. Den går tydligen hur bra som helst. Så jag tackar och tar emot. Så, ja, jag har nu en bil! Snart...iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0