Dagen innan...

Imorgon är det dags för mig att börja jobba igen. Äntligen! Men som det såg ut på vädret så kommer det regna hela dagen imorgon och hela tisdagen. Det känns mindre roligt med tanke på att jag ska kratta bunkrarna. Men får se imorgon vad chefen har tänkt sig.
Blir nog bra hur som helst.
Åker med Öberg så slipper jag cykla i skitvädret. Det är ju en bit att cykla annars. Men hade tänkt göra det när det är bra väder.

Jag var och hälsade på Izolde idag igen och hon blev så himla glad och hoppade upp i famnen. Sedan när jag skulle gå så ville hon följa med och blev ledsen när hon inte fick det.
Men på fredag kommer hon hit. Då kanske vi åker och hälsar på Manne och Ludd på lördagen eller söndagen.
Farmor hade suttit barnvakt idag bara för att se hur det går. Och det hade gått bra. Och T hade pratat med henne om jag skulle behöva barnvakt sedan någon gång om jag fick ringa henne och det går hur bra som helst. Eftersom jag inte har någon familj och släkt här nere så har jag ju ingen som kan passa henne om jag skulle behöva det någon gång. Nu behöver jag ju inte det heller, men om det skulle komma en dag då det verkligen behövs. Dessutom så tycker ju farmor att det är världskul att passa henne med. Och det är nog bra för Izolde med att få vara hos någon annan ibland.
Igår när jag gick dit så sov hon. Men hon blev glad när hon såg att jag var där.
Hann inte vara där så himla länge för dom skulle åka till farmor och äta.

Ikväll blir det nog en tidig kväll. Måste ta fram lite kläder till imorgon med. Med tanke på hur vädret verkar bli. Gud vad tråkigt med regn! Speciellt när man jobbar ute hela dagarna. Men hellre det än att sitta instängd på ett tråkigt opersonligt kontor och glo på siffror hela dagarna. Som mamma gör. Men huvudsaken man trivs med det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0