Mina drömmar

Då har jag drömt om båtar igen. Två dagar i rad. Jag läste ju tidigare om vad båtar betyder men jag vet inte om man ska tro på drömtydningar men ändå så stämde det in så bra på mig. Men nu är det inte längre stormiga hav, utan nu är det lugna vatten och jag har roligt på båten. Det är en stor partyfärja.
Inatt åkte vi tåg till båten. Fullt med folk på tåget var det. Kanske ska googla på vad tåg betyder.

Izolde vaknade klockan 7 imorse. Skönt att hon inte vaknade 6. Vi låg och mös en liten stund i min säng innan vi klev upp. Jag gjorde mackor och så satt vi i soffan och fikade och såg på barntv.
Jag har nyss duschat och hon tjatar hela tiden om att pappa ska komma.
Så vi ska gå dit om en liten stund tänkte jag. Grilla korv kanske till lunch och sedan ska ju hon sova. Får se vad det blir.
Tuva är ju där så då har hon någon att leka med också.

Här stormar det lite lätt idag. Tråkigt. Men tror det är ganska varmt ute ändå.
Jag ska iallafall diska senare ikväll och göra matlåda till imorgon. Och mackor.
Sedan har jag en stor hög tvätt att vika som jag funderar på att ta tag i. Så jag har nog det jag gör senare.
Sedan blir det tidig kväll. Senast 21 ska jag lägga mig. Det är lite tråkigt med tanke på att söndagsfilmen klockan 21 alltid brukar vara bra. Men hellre pigg och kry än trött och sur imorgonbitti.
Och imorgonkväll kommer darlingen tillbaka med som det ser ut. Förmodligtvis så sover jag då, men vaknar väl när han går och lägger sig. Det är som surt att vakna ensam. Tycker jag.
Men imorgon ordnar det till sig!

Pratade med mamma igår om att kanske åka upp till dom någon helg framöver om jag får bort mitt fredagspass på Heartbreak. Jobbar alla fredagar där nu framöver och jag vill inte det nu när jag ändå jobbar heltid på golfen. Man kan ju hitta superbilliga tågbiljetter på Tradera. 1 kr köpte Tony sin för i tisdagsnatt. Billigt! Så får man tag i en sådan är det ju bara att åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0