Äntligen Jämte igen!

Jaha, då har man sovit första natten i sitt gamla rumpå Odensalagatan i Östersund då.
Jag sov som ett barn. Somnade direkt jag la huvudet på kudden inatt.

Flytten gick väldigt smidigt må jag säga.
Jag klev upp halv 9 igårmorse och satte igång med att skura badrummet på en gång. Sedan kom bror tillbaka med frukost från Statoil, köttbullsbaguette till mig.
Åt och så kom Tony och Izolde.
Jag och Izolde städade ur sovrummet och dammsög (mamma, det låter illa, sa hon) och skurade golvet. Sedan tog vi itu med vardagsrummet och sist köket. Den enda städning jag hade kvar var att plocka ur kyl och frys och dammsuga och skura alla golv. Vid 10:30-tiden var vi klara med allt. Då satte jag nyckeln i låset för sista gången och gick ner för att åka till Tony och Izolde och lämna av soffan som Anna köpt och hämta en av mina cyklar.
Vi stannade på lite fika och pratade en stund.
Sedan skulle vi åka.
Tony och Izolde följde med ut och jag pussade en massa på henne och höll faktiskt på att hålla mig från att börja storböla. Men då sa hon: Mamma komma sen!
Då brast det för mig.
Min lilla flicka! Nej, mamma kommer inte sen den här gången.
Hon såg lite fundersam ut när jag grät men jag vinkade åt henne och försökte se glad ut, men det såg nog bara tokigt ut.
Så åkte vi då hemåt. Pappa försökte skämta på, och bror likaså. Och det hjälpte iallafall.
Pappa körde till Sundsvall. Vi stannade i Söderhamn för jag ville ha nåt att dricka. Sedan stannade vi i Sundsvall på Max och åt hamburgare.
Sedan körde bror hem till Östersund.
Det blev kallare och kallare ju längre upp vi kom och när vi kom till Ånge börjde det snöa massor. Precis sådär som man vill att det ska snöa på julafon. Där var det några cm snö och både träd och vägar var vita. Då fick jag julkänsla! Det var så mysigt att se snön ligga vit och så alla vackra hus med ljusstakar och ljusklädda granar på tomterna.

Vi var hemma 17:30 och det tog en timme att få in allt som skulle in här hemma innan vi åkte till syster för att lämna av det sista i hennes förråd.
Strax efter 19 var vi klara med allting. Då var det bara all uppackning kvar, men det är ju bara roligt.
Ett glas rött och lite chips och cola hjälpte mig på traven. Och så lite mysig musik på det!
Är nästan klar. Nu är det mest bara kläder kvar.

Idag är det dessutomskyltsöndag, så jag tänkte duscha bort all flyttsvett och sedan åka ner på stan med mamma och pappa. Jag skulle ha tag i nya vantar och så försökte hitta en upphängningsgrej till min nya stjärnlampa jag fick av Anna, Emma och Sandra, mina tjejer back in Sandviken. Dom är så underbara!
Kommer sakna dom så himla mycket.

Har iallafall fått till det riktigt mysigt i mitt gamla rum ändå. Det blev inte så trångt som jag trodde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0