Fredagsmysfenomenet!

Fredagsmys har nog dom flesta familjer/människor haft varrje fredag dom senaste åren antar jag.
Det hade min familj när jag och syrran var små. Vi åt god mat, kött och pommes och sådär. På lördagar likaså, men då fick vi lördagsgodis och dricka! Och så var det Disneydags. Med riktiga Disneyfigurer, och inte dom här tråkiga, fult animerade figurerna som är nu för tiden. Tacka vet jag Nalle Puh och Kalle Anka och allt var det nu var. Luftens hjältar, Quack Pack...vad mer?
Men det här fenomenet har inte riktigt uppmärksammats förren nu tycker jag.
Nu för tiden pratar folk om det och säger faktiskt ordet Fredagsmys när dom pratar om det. Alla ska hem och ha Fredagsmys på kvällen, och då vill man inte bli störd verkar det som.
Jag tycker det känns lite svårt att ringa hem till folk på fredagskvällen eftersom jag vet att dom antagligen har fredagsmys med familjen och helst av allt inte vill bli störda. Efter en hård arbetsvecka. Är det så?

För min innebär Fredagsmys den här fredagen en ensam kväll hemma i soffan framför TV:n och datorn med Coca-Cola, Ballerina Pepparkaka och ostkrokar innan det bär av till Heartbreak och jobba i 5 timmar.
Ikväll ska jag ha provpass med en ny tjej. Det ska nog gå bra. Vi ska stå nere hela kvällen. Först ska hon träna med mig innan allt folk kommer. Så jag ska inte jobba på riktigt, bara stå bredvid. Men man kan ju hoppas att jag får spela en liten stund iallafall. Så jag får lite att göra iallafall. Så får hon ta en liten paus kanske. Om hon vill.

Så ha en bra Fredagsmyskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0