Novemberväder

Varför ska månaden november vara såhär mörk, grå, regning och tråkig?
Man blir deprimerad och vill bara sova.
Det blir aldrig riktigt ljust på dagen. Man har ingen ork till någonting alls.
Nu har det vart såhär i över en månad. Jag fick se en skymt av den där gula bollen på himlen för någon vecka sen. Jag hade nästan glömt att den kallas för Solen.
Nu hoppas jag på snö, några meter sådär, och sedan, sol resten av vintern och så en fin och skön vår och sedan är det sommar igen.
Jag har inget emot vintern, men jag har något emot det här. Det här suger. November är en kass månad. Jag hoppas december blir bättre.

Idag gick jag upp strax innan 10. Jag har börjat ställa klockan för att ta mig upp i tid på dagarna. Jag kan inte ligga och sova till 12, 13 på dagarna nu.
Jag vill inte ha Izolde här heller för det är kaos med tusen kartonger och jag vet hur det kommer bli om hon ska vara här. Hon kommer gå och rota i alla och dra fram allt jag har packat ner, så det känns inte som ett alternativ. Dessutom får jag knappt plats här själv nu, det är så litet och trångt! Kommer knappt in i sovrummet, jag får kryssa fram mellan kartongerna.

Igår lunchade jag och T och sedan köpte vi nya kläder till Izolde för det är gruppfotografering på dagis idag. Det blev en vit tröja med en stickad vit väst med guldtrådar i och så en jeanskjol med vit spetsvolang till och vita strumpbyxor. Snacka om att hon kommer vara mallig idag! Hon älskar att få nya kläder. Hon skriker rakt ut när hon får det.
Hon har börjat sitta på toaletten nu med. Hon hade gjort nummer 2 och blev jättestolt! Gobiten.
Dom skulle komma upp till ÖSD i 2 hela veckor! Vad glad, och paff, jag blev när han berättade det igår. Han tyckte inte att han hade råd att åka upp nästa helg redan, så dom kommer i 2 veckor där vid jul istället. Det blir mysigt att ha Izolde där uppe så länge.
Planerade att vi ska köpa julklappar till henne där uppe istället för att köpa här nere och släpa upp allt först och sedan hem hit igen. Så då kanske mamma och pappa vill vara barnvakt medans vi flänger runt på stan och handlar. Men vi har bestämt att det inte blir så himla mycket julklappar i år till henne. Hon har allt redan. Det är så himla svårt att komma på nåt att köpa, och jag vill inte köpa bara för köpandets skull heller. Vill hellre köpa något ordentligt till henne som hon kan använda eller som hon behöver. Jag hatar allt småplock. Det känns bara som utfyllnad för att det ska vara mycket julklappar, en massa strunt liksom. Nej, det kan hon vara utan. Verkligen!

Idag efter 13 någongång ska min lägenhet besiktas. Hoppas dom inte har något att anmärka på. För vad jag vet har jag inte gjort sönder något iallafall.
Men annars vet jag inte vad jag ska göra.
Jag har bara en kartong kvar att packa i men T skulle komma förbi med fler idag tror jag.
Jag tycker det är så svårt att packa ner. Vet inte vad man kan packa och inte riktigt. Men nu känns det som att det mest är möbler kvar. Men så är det inte ändå antar jag, så jag ska väl försöka mig på ett ryck idag kanske och få undan lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0