Nu vet jag vad den där drömmen betyder

Jag har en återkommande dröm som jag har drömt några nätter.
Inte på raken men den återkommer då och då, så idag har jag kollat upp vad det betyder.

Jag sätter mig i en slags karusell på fastlandet. En stor och lång arm lyfter över en från fastlandet ut till en slags plattform. That´s it lixom. Men oftast i drömmen så har jag tagit sats och hoppat från den plattformen till en annan mindre plattform bredvid från en stege för att mer folk ska få plats.
Men idag när jag drömde det så hoppade jag aldrig. Idag tappade jag mina vantar rakt ner i avgrunden.
Det var jättemycket folk på plattformen också.
Idag ville jag dessutom hoppa ner efter vantarna, och jag råkade tappa greppet, men då vaknade jag.

AVGRUND: Detta är ett vanligt drömmotiv. Du tycker dig ha  gått en lång, slingrig väg och står plötsligt framför en gapande avgrund. Du grips av oemotståndlig lust att kasta dig ner men känner samtidigt svindel. Det kan tydas så att du bör rannsaka ditt inre, nå "botten" av dig själv för att försöka komma till klarhet men hur du vill utforma ditt liv. Drömmer du att du faller ner i avgrunden kan du erfara en sådan skräck att du vaknar, men samtidigt  kan du känna en svindlande lyckokänsla som skänker dig nästan fysisk tillfredsställelse.

KARUSELL, se:stor lycka.
Åka i: du har ett komplicerat känsloliv.

Det är det det betyder alltså. Och det förstod jag nästan. Det är ju precis såhär mitt liv ser ut just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0