Sista natten...

Inatt är det sista natten i den här lägenheten, och sista natten i Sandviken.
Det känns både konstigt och bra. Bra för att jag vet att jag är välkommen hem av många, och konstigt för att jag ska lämna kvar min käraste ägodel, Izolde.
Ja hon är min ägodel, iallafall tills vidare! Min lilla skatt. Så det är väl det som känns jobbigt och konstigt.
Många reagerar ganska stort när jag säger att jag ska flytta utan henne. För dom man sagt att man ska flytta till tar det som givet att hon ska flytta med, så dom blir nästan småchockad när jag säger att hon ska stanna kvar hos sin pappa.
Varför?
Är det så tabu att flytta till en annan ort utan sitt barn och lämna kvar det hos pappan?
Så då måste man förklara sig och stå där till svars nästan till varför man gör som man gör.
Ska man behöva göra det?
Om en pappa flyttar så rycker folk bara på axlarna, men när en mamma flyttar, då är det "fel" tydligen. Så får man ju inte göra som mamma. Hur kan man göra så som mamma?

Men....

Om några timmar kommer pappa och bror hit med lastbilen.
Jag fick mycket gjort igårkväll.
Jag har bara 2 skåp kvar att torka ur, plus kyl och frys. Sedan är köket klart. Det var ganska flottigt och dammigt uppepå alla skåp, men det försvann fort med skrubb och skurmedel.
Åkte till Rusta och köpte mer kartonger idag. Så jag hoppas att dom 5 jag köpte räcker nu för jag orkar inte springa runt och köpa fler nu.
Ikväll ska jag skrubba det mesta tänkte jag, om vi börjar packa i lastbilen. Får man bort allt i köket så kan man göra rent där och så kanske jag kan göra rent på toaletten ikväll med. Väggarna och sådär iallafall så man inte har allt sånt imorrn.
Jag har som aldrig flyttstädat på riktigt innan. Jo en gång, men det var så länge sedan så jag kommer inte ihåg riktigt. Men det ska nog gå bra. Bara det att man är ensam om det nu. Tråkigt!

Men nu ska jag sätta fart igen och försöka få något gjort.
Tippen nästa!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag minns din förra flyttstädning :-) Jag kommer ihåg när vi flyttade dina saker och städade ur från storgatan till linggatan :-) Att flyttstäda är sällan roligt.. Du verkar ha förberett dig med städning å så till imon. Så du har ytterst lite kvar. Hoppas bilresan går bra imon. Ni får köra försiktigt.

2009-11-27 @ 23:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0