Smådåligt uppdaterande

Jag har haft händerna fulla senaste dagarna så jag har inte haft tid eller ork, och ingen lust heller för den delen, att blogga. Har sysslat med annat!

Nu har jag en såndär tokhelg där jag jobbar 4 kvällar i rad. Igår var första och jag gick back sisådär 260% bara. Fy fan va dåligt, men det blir ju så när jag bara har in 500 kr och ut mycket mer. Så blir det ofta på onsdagar, inget att göra åt. Ikväll blir det nog bättre.
Det var en snorfull karl som spelade av mig igår. Jag blev nästan full av ångorna från han. Sen när han skulle gå från bordet ner till baren så är det en liten trappa, och nu snackar vi om 1 trappsteg, för att komma ner på bargolvet och där gör han världens vurpa. Ramlar handlöst rakt ner i golvet, på sidan!
En riktigt 10-poängare!
Jag kunde ju såklart inte hålla mig från att skratta. Hur kan man?
Senare kom det fram en kille och spelade bort 90 spänn. Sedan satt han kvar ett tag och surrade om allt möjligt, men jag kände ganska snabbt att han försökte stöta på mig med små meningar. Jag hatar när det blir så. Bara för att jag är trevlig och pratar med folk så betyder inte det att jag är intresserad av han!
Det slutade med att han gick till baren för att låna papper och penna och när han kom tillbaka så gav han mig lappen på vilken det stod telefonnummer och namn.
"Den där kan du behålla" sa jag
"Vadårå"? sa han
"Nej men jag vill inte ha den" sa jag.
"Släng den då" sa han.
Så jag kastade den i papperskorgen.
Då såg han lite ledsen ut och sedan gick han och sa inget mer.
Vad ska man göra då?

Hur som helst!
Jag längtar massor till söndag.
Först har jag tvättstugan från 7 till 15 och sedan ska jag ut på äventyr! <3

Idag kräksnöar det här. Så jävla mysigt! Jag blev så glad när jag såg att det snöade. Har längtat ganska länge att det ska snöa såhär mycket som det gör nu.

Jag kom just hem från en långlunch med Johan på jobbet. Det var trevligt. Han hade med sig lilla Nellie på drygt 1 år. Vi åt på Viking, pasta. Pratade i över 2 timmar om allt möjligt. Han kommer jag sakna när jag flyttar, att inte få jobba mer med han, för vi har alltid skitkul när vi jobbar ihop. Men men, man får offra en del ibland.

Pappa hade fått influensasprutan för några dagar sen och gissa vad?
Jo han blev dålig. Såklart, som så många andra.
Nej fy fan, jag tänker inte ta den. Då blir man ju dålig garanterat typ.
Och det är nog större risk att bli påkörd av en bil än att dö i den där influensan så jag är inte orolig alls. Men jag vet många som är det. Men jag vet också många som tänker precis som jag, som inte tänker vaccinera sig. Hur många som helst.
Det känns inte tillräckligt testat heller för att jag ska vilja ta det.
Så, man får väl se om man gjorde rätt eller fel sen då!
Men som sagt, det är inget jag går och oroar mig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0