Snön ligger tät på taken...

Idag på morgonen har det kommit nästan 1 dm snö!
Gissa om jag är lycklig över det då.
Det är så himla mysigt.
Ljusslingan som sitter på räcket på altanen är översnöad så det blir sånt där fint sken av ljusen. Nu känns det att börjar lacka mot jul vill jag lova!

Pappa knacka på dörren till mitt rum kl 11 idag och ville att jag skulle kliva upp. Så jag gjorde det då.
Jag ringde T för att höra hur det var med Izolde, hon hon var hemma idag ändå eller inte. Det var hon som svarade, jättehes! Hon var hemma och var lite sjuk, som hon sa.
Lilla gumman min då.
Men om 12 dagar är hon här hos mig! I 2 långa härliga veckor. Och pappa T stannar han också. Då får vi vara familj på riktigt och ha det mysigt. Och så blir det julklappsshopping på hög nivå! Behöver bara ha barnvakt till dess.

Idag ska jag till Komvux och AMS. Hoppas jag kommer in på utbildningen som jag vill gå nu då. Men måsta fixa lite papper till det så jag kan söka med. Men tänkte gå till Komvux och hämta ansökningsblankett och få reda på vilka papper som behövs. Sedan ska jag skicka in ansökan den här veckan. Så snabbt som möjligt!
AMS vill ju veta att man flyttat så därför ska jag dit och säga det.
Dom är ju roliga måste jag ju säga. Jag har hamnat i ett fack mittemellan där det inte går att göra så mycket åt mig. Jag är för gammal för ungdomsgarantin (dags att säga det nu, när ingen någonsin föreslagit att jag kunnat gå med där innan) och eftersom jag inte har stämplat och inte vart med i någon a-kassa på ett tag så får jag inte vara med i en annan garanti heller. Så jag ligger mittemellan där. Jävligt sjukt är det!
Så jag förstår inte vad jag ska vara med där egentligen eftersom det tydligen inte finns någon hjälp att få för min del. Men kanske att jag kan höra om dom kan betala min utbildning om jag kommer in på den så slipper jag ta CSN-lån och sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0