Det snöar nu häruppe

Insnöad i skallen, kanske ni tänkte nu, men nej. Jag är uppe i Östersund, kom hit igårkväll, och ja, det snöar här. Snöblandad slask. Det ligger lite vit snö på backen och på bilarna på parkeringen, men det är mest bara ruggigt.

Igår satte jag mig på tåget och åkte hem, utan Izolde som är jätteförkyld och fick stanna hemma. Hennes pappa tyckte inte att det var en så bra idé att ta med henne hit när hon är så sjuk, och det tyckte väl inte jag heller. Men när man har planerat att ta med henne så blev det ju såklart jättetomt utan henne. Och mamma och pappa tyckte det var jättetråkigt att hon inte kunde följa med.
Hon hostar så hon kräks stackarn. Hon hade spytt ner hela sängen inatt. Och snorar och har sig. Mammas lilla flicka. Men det börjar bli lite bättre ändå tydligen. Hoppas det!

Jag fick med mig min kusin och hans tjej ut igårkväll på Plaza, och det var ju skitkul! Drack några Pina Colada, det är ju så gott! Dansade och träffade lite folk man kände och inte kände.

Och idag är det visst kanelbullens dag också. Så idag måste man äta bullar. Varför har man en sådan dag? Kanelbullens dag. Vilket fjanteri. Samma med våffeldagen och semeldagen och alla andra mat, slash, bakverksdagar. Känns som det blir för mycket tycker jag. Snart blir väl semeldagen en helgdag och man får vara ledig.

Är lite trött idag annars. Har ingen lust att gå ut i det här vädret. Blåser och snöblandat. Eller är det regnblandat?
Så stannar inne och sover istället ett tag kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0