En helt vanlig söndag

Nu är helgen snart slut.
Mamma och pappa har åkt hem till sig igen, och självklart är det alltid lika tråkigt när dom åker.
Jag gick upp rätt tidigt imorse för att hinna säga hejdå och åka med dom till T och Izolde.
Sa hejdå till mamma och pappa och sedan stack T och hans bror ut för att övningsköra. Jag klädde på oss 2 och satte Izolde i vagnen och så tog vi en skön promenad hem till farmor för att hälsa på.
Som tur var var hon hemma och hade just gått upp.
Vi fikade lite kaffe och pratade en stund innan vi gick över till grannhuset där farmors sambo befann sig och höststädade. Izolde åt lite smultron. Ja, ni läste rätt. Smultron såhär års. Men om dom var så goda vet jag inte för hon sa blä några gånger.
Och hon cyklade som en galning, trampar och trampar. Så himla duktig!
Sedan blev hon lite arg när vi skulle gå hem igen så jag fick bära henne till vagnen. Hon var nog jättetrött för hon somnade när vi gick hem till T igen.
Lilla gumman!

Hon ska sova hos mig inatt nu. Så imorgon blir hon hemma från dagis. Undrar vad vi ska hitta på då. Kanske åka och hälsa på Anna och hennes barn ute i skogen? Kanske kan hämta hem Doris då med. Om hon överlevt. Känns lite taskigt att dra hem henne till min lägenhet igen efter att hon fått springa ute i över en vecka, men vad ska jag göra då? Lämna kvar henne där? Vill ju ha min katt!

Annars blir det nog lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0