En invigning att minnas....?

Jag och pappa åkte ner på stan nu ikväll för att kolla lite på invigningen på det nybyggda torget här i stan. Vi kom när dom sa orden: Och härmed är torget invigt!
Sedan kom mattanter ut med 200 tallrikar smakprover på någon slags jämtländsk mat. Pappa köpte en liten tallrik och på den låg det 2 skivor torrt bröd, 2 bitar mögelost och 2 gelebitar havtorn.
Det var väl inte det godaste jag ätit direkt.
Sedan gick vi runt och kikade på stånden som var fyllda med ostar, korvar, engelskt porslin, klockor och sjalar och en massa annat. Tänk om torget kunde vara sådär fyllt varje helg. Vad mysigt det skulle vara.
Sedan kom pappa på att han var sugen på öl, så vi gick in på Bishops som ligger intill torget, men där var det fullproppat med folk och inte en enda sittplats så vi drog vidare till Simon och Victor och där var det lika. Vidare till Dahlwinnie och där blev vi stoppade i dörren av ägaren som sa att han tyvärr inte släppte in fler gäster just då. Så vi vände och gick till Bishops igen.
Pappa fick sin öl, och jag då?
Jo jag fick en cola!
Vi hittade sittplats tillslut för det hade börjat tunnats ut med folk, som tur var. Satt där en stund och pratade och drack. Men, man var för nykter! Jag var ju chaufför, men visst var det väl trevligt ändå. Se lite folk och känna pulsen.
Sedan åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0