En natts sömn utan sömn var det beställt ja!

Då sitter man här då.
Kan inte somna om efter att Izolde väckte mig 01:45 av att hon hostade som en toka och kunde knappt andas. Lilla gumman! Varm kändes hon med, så imorgon stannar jag hemma med henne. Hon sover hos mig inatt för första gången på länge. Det är mysigt. Synd att jag inte sover så bra bara när hon ligger hos mig i sängen. Men det är skit samma.
Vi gjorde fläskpannkaka till middag och hon åt massor. Med blåbärssylt.
T flyttade ut ur sin gamla lägenhet nu ikväll till det nya huset där han och hans bror och Izolde ska bo. Det är 2 lägenheter i ett hus med en underbar trädgård! Lummig och härlig.
Så jag tänkte att jag kunde vara med henne imorgon så han får packa upp och göra färdigt i sin lägenhet eftersom han tagit ledigt pga flytten imorgon och på fredag.
Sen ska jag jobba sista dagen på fredag och efter det är det avslutningsfest. Det känns vemodigt. Och just när man jobbar med det jobb jag haft i sommar så märker man så himla tydligt alla små förändringar från vår till sommar och sommar till höst och det känns som att det är slut nu. 2 dagar kvar och sedan får jag inte komma tillbaka. Kanske nästa år, men då bor jag kanske inte här.
Nej det känns jobbigt att det blir höst nu. Kanske för att jag inte har jobb nästa vecka.
Jag vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt, men det kanske löser sig. Kanske.
Jag blir ju inte skittät på croupierjobbet och just här i Gästrikland är det värst i hela Sverige det här med jobb. Det finns inga att söka typ. Och det är flera tusen sökande på ett och samma jobb så allt känns så hopplöst.
Om jag kom in på någon av utbildningarna som ams har så kanske man klarar sig men jag tvivlar på att jag kommer in på någon av dom.

Så, nu sitter jag i soffan med Doris bredvid mig. Izolde sover igen och hostar inget just nu. Jag har fått tillbaka krypningarna i hand och fotleder igen och då blir det bara värre att försöka sova.
Jag hatar när det kommer. Det gör mig galen på riktig. RLS eller vad det kallas. Restless legs. Störig jävla grej som jag fick när jag var gravid. Det kommer bara på kvällen när jag ska sova också.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Trist att hon är sjuk, men mysigt att ha henne hemma förstår jag. Kan du inte söka till högskolan i vår? Var inte du också sugen på ssk-utbildningen? :)

2009-10-01 @ 07:53:16
URL: http://jenoli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0