En torsdag med tråkigt väder

Vad ska man hitta på en sådan här dag?
Jag funderade på att åka till Djungelhuset med Izolde idag, men jag har ingen lust med något idag.
Vill vara inne och grejja idag, men antar att hon blir galen då.
Så, jag ska vänta tills pappa kommer hem så jag kan hoppa in i duschen så man får göra sig klar. Han åkte för att klippa håret.
Och jag skulle behöva måla naglarna. Jag kör med IsaDoras nagellack Quick Dry. Tycker om dom jättemycket. Lätt att applicera och det torkar snabbt. Det är bra eftersom jag oftast inte har så mycket tid till att måla naglarna. Jag kommer alltid på det i sista sekunden. Jag använder rött eller knallrosa.

Izoldes favorit just nu är Lotta på Bråkmakargatan.
Notta säger hon. Då vill hon se på Lotta.

Hon är en riktig spexare. Sjunger och dansar och luras och jäklas lite. Hon är så himla rolig!

Igårkväll hade jag lite tid för mig själv när hon hjälpte momma att baka. Först gjorde dom en deg, sedan bakade dom sockerkaka som vi fikade.
Halv 8 fick hon lägga sig och hon somnade på en kvart. Skillnad från i förrgår då det tog 1½ timme för henne att somna. Jag börjar fundera på om man ska ta bort sovstunden för henne när hon är hemma från dagis så hon somnar lättare på kvällen. Igår verkade hon inte jättetrött heller. Nu gör det ju som inte så mycket om hon inte sover efter lunch. Hon börjar ju bli stor nu så...
Det är skönt också att hon kan vara med andra utan att behöva ha mamma eller pappa hos sig också. Som igår när hon bakade med momma i 1½ timme. Jag satt inne på mitt rum och kollade på internet och så och hon kom in en eller två gånger och sa att hon bakade innan hon gick tillbaka.
Så, man kan säkert ha barnvakt nu på riktigt!
Kanske i helgen, om dom orkar, momma och moffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0