Här vill jag leva, här vill jag bo

Efter en mycket behaglig tågresa där Izolde var hur duktig som helst, kom vi fram till Östersund igen. Mulet väder och 6 grader varmt. Fick börja med att spnna fast Izoldes bilstol i bilen innan vi kom iväg. Hem till mamma och pappa och fikade en snabbis innan vi åkte med mamma till hennes jobb och tog sedan bilen hem med tårta i.
Ja, tårta för att pappa fyllde år igår! Han blev 58 år! Unga grabben!
Så ikväll blir det lite kalas för han med tårta och presenter då.
Jag och Izolde ska strax gå och möta han efter jobbet för vi ska köpa blöjor, som jag såklart glömde hemma, balsam och kanske kakor att muta henne med.
Jag vet att man inte ska göra så men om jag säger att hon kan få en kaka när vi kommer hem om hon är totalt omöjlig och man har bråttom, då måste jag ju ge henne en sedan när man kommer hem också, för hon glömmer inte! Det är inte ofta det händer. Det var tredje gången idag bara. Så någon vana ska det inte bli, men mamma skulle ju tillbaka till jobbet och Izolde vägrade låta sig spännas fast i någon bil efter en tråkig tågresa. Förståeligt, men mamma Magda fick nästan ett nervsammanbrott där ett tag innan jag kom på att jag kunde försöka muta henne, och det fungerade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0