Härliga höstdagar vill jag ha mer av!

Jag älskar hösten när den är såhär solig och det är småkyligt så man måste ha ullkappan på sig, och med hösten så får jag plocka fram mina "kalasbyxor" (som det så fint hette när man var liten) och ha under jeanskjolen och mina stövlar till. Det tycker jag om att ha. Det är nog det bästa i klädesplagg jag vet!
Så idag funderar jag på om jag trots allt kanske kan gå med Izolde på en liten promenad. Hon har ingen feber men hostar lite och snörvlar, men annars är hon pigg. Då kan väl inte en liten promenad i vagnen vara någon fara? Frisk luft är ju bara bra, vad jag har hört.

Efter 13 ska vi följa med T hem till nya huset. Det var bara några smågrejjer utanför gamla som han skulle köra nu på morgonen och så till banken mitt på dagen, sedan skulle allt vara klart.

Idag åt vi en himla brakfrukost. Jag gjorde mannagrynsgröt och hade blåbärssylt till och så stekte jag ägg till mackan. Jag bjöd T på frukost idag när han kom över med lite alvedon och hostmedicin till Izolde. Det är mysigt att äta sådana frukostar ibland, när man går upp i tid och har tid, annars blir det bara en tråkig macka. Jag är så less på bröd nu för tiden. Vill ha något annat.

Jag ska försöka mig på LCHF nu snart. Ska bara få lite coachning om hur det går till och hur jag ska göra för att komma igång, och jag är supertaggad! Jag har inte ätit godis en enda gång den här veckan och jag har inget sug efter det heller. Några veckor nu har jag ätit en massa skit varje dag, och det är ju inte bra. Men jag har sådana perióder ibland, men nu har den gått över igen. Nu blir jag bara äcklad, så nu tänkte jag försöka låta bli det. Inte för gott, men oftast!

Och oj vad jag längtar till Östersund nu.
Men det kommer bli krångligt i Sundsvall. Jag har mig, Izolde, en stor resväska och en bilstol med mig. Och jag skulle ju vagn också, men snälla Cattis lånar ut Vincents paraplyvagn till oss när vi är där så jag slipper iallafall den. Så jag har kommit på att om jag stoppar ner bilstolen i en IKEA-kasse (om den får plats) så borde jag kunna få med mig allt ganska hyffsat ändå. SKa ju stå i Sundsvall i 40 min dessutom så jag har god tid på mig att förflytta oss till nästa tåg. Men det hade ju vart enklast med direkttåg såklart. Men pappa hämtar oss på stationen iallafall. Sen blir vi där till torsdag. Mysigt det kommer bli!
Om nu inte Izolde blir för sjuk, för då är det ju inte så kul att åka upp dit med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0