Jag tog en taxi istället

Jag lånade ju bil av Öberg för han hade nyss satt på vinterdäck på sin bil. T hade inte det, så jag lånade hans istället och åkte och jobbade.
Men det dryga när jag kom hem var att jag var tvungen att ställa bilen hos honom och han bor 30 min promenad från mig. Och då måste man gå genom skogen en bit och det hade jag ingen lust med alls, så jag ringde en taxi. Dessutom hade det börjat regna rejält och jag ville inte bli dyngsur heller. Så jag kostade på mig 89 kr som det kostade att åka hem i säkerhet och i torrhet. Kanske dumt med tanke på att jag inte har så bra med pengar, men men.
Jag hade bra procent inatt och det är jag glad för. Hon jag jobbade med fick desto sämre. Riktigt dåligt, men det där kan man ju aldrig göra något åt. Dessutom var det hennes första egna pass, och då brukar procenten vara sämre. Det var smådrygt igår, mest ungdomar och så nån jävel som fuskade. Jag såg inte det men som tur var hade jag en vakt bredvid som såg så han plockade marker ur handen på honom och la ut på bordet igen. Rätt åt han! Hade han gjort det igen så hade han fått lämnat stället för kvällen.

Idag vaknar jag 11:30 av att någon ringde på dörren.
Trodde kanske att Malin skulle öppna men det gjorde hon inte och ingen ringde på mobilen heller så jag lät bli att kliva upp. Hon hade faktiskt gått och kikat vem det var, men då var personen borta.
Så nu är vi jättenyfikna vem det var.

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Det var säkert någon jäkla försäljare! Ingen förlust! Trist bara att Malin gick upp i onödan! Smart drag att inte öppna! :)

2009-10-16 @ 19:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0