Jobba eller plugga

Då var man inne på tredje dagen med LCHF.
Jag har fortfarande inget sötsug, men det har jag inte haft dom sista veckorna heller.
Har inte klivit upp ur sängen än, men när jag gjort det ska jag laga lite brunch, ägg och bacon.
Till middag vet jag inte vad det blir, men jag funderar på att göra coleslaw för det kan alla äta och så är det gott och mättande. Och så kött av något slag till då såklart.

Imorgon bär det av hem till mig igen. Ska jobba på Heartan imorgonkväll och på lördagkväll.
Idag kommer dessutom schemat för resten av oktober så då får jag se om jag och Izolde kan åka med hit igen på söndag eller om jag måste stanna kvar där nere ändå.
Jag hoppas att vi kan åka med hit igen.

Igår sökte jag jobb i Storlien som croupier. Efter någon timme ringde dom upp för att svara på mina frågor. Det lät som att jag fick jobbet om jag ville ha det, men nu är jag skeptisk eftersom man ska vara ensam croupier. Det kändes inte alls roligt. Och så tjänar jag mindre hos det bolaget än hos Cherry.
Jag var till Komvux och pratade om maskin -och kranförarutbildningen jag är sugen på. Den skulle antagligen startas upp efter jul igen, så det var bara att söka.
Det är så himla kul att köra maskiner och traktor och så, så det skulle passa mig så himla bra.
Efter Komvux åkte jag, Malin, pappa, Jenny och Robin på Loppis i stan. Hittade ingenting.
Sedan blev det mest TV och dattan för hela slanten resten av dagen och kvällen.
Lånade bilen vid 21 och åkte ut och köpte bacon och kikade runt lite. Var less på att bara sitta inne.

Idag ska jag ta mig en promenad. Kanske gå till morfar och hälsa på, men risken finns att man blir bjuden på fika där och det vill jag inte ha. Och det känns dumt att tacka nej, för han älskar ju att bjuda på fika. Så jag vet inte alls hur jag ska göra.
En kopp kaffe kan jag ju ta, men inget annat.
Annars blir det mest bara att packa ihop det lilla man hade med sig hit tror jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm...i ditt förra inlägg skrev du ju att man inte fick äta rotfruket, som typ morötter, men så undrar jag på vilket sätt ska du göra coleslaw? Om du sett nå recept som funkar, kan du väl skriva ut de på bloggen...

2009-10-09 @ 12:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0