LCHF-blogg

När ni bloggar, sätter ni en rubrik först eller efteråt då?
Man brukar ju veta vad man kanske ska skriva men alltid slutar det med att det blir en massa annat också.

Idag var jag, Malin och pappa på stan, fikade, sedan åkte jag till Zändy för att få veta mer om LCHF-metoden så ikväll lagade jag till kanske världens enklaste, men jättegoda, LCHF-middagen till hela familjen.
Den bestod av:
6 kotletter
2 dl creme fraiche
3 dl grädde
2 tsk sambal oelek
salt
peppar
soja

Man la kotletterna i en form och vispade ihop dom andra ingredienserna och hällde över, sedan in i ugnen på 175 grader i 60-75 min.
Till detta kokade jag ett huvud blomkålsbuketter och gjorde mos på det med smör och lite, lite grädde. Och självklart salt och peppar.
Det blev gott!
Så nu kommer jag alltså fortsätta med den här metoden bara för att testa om man går ner i vikt. Jag vill gå ner 10 kg, så lika bra att börja på en gång.
Och jag har fått massor med inspiration nu från Zändys kokböcker så jag är riktigt taggad. Och det är ju bara en massa gott man får äta! Nam nam!
Det jag måste skaffa mig nu är en våg.

Kommentarer
Postat av: ca

jag köpte en våg som kiljer på vatten vikt å % fett as bra 300 jula. jag går efter den å det har visats.. :)

kram

hur funkar dieten du går på

2009-10-06 @ 22:26:32
Postat av: Cathrin

Ingen panik med vågen, du lär upptäcka att kläderna blir rymligare ganska snabbt om du är noga! :) Kilona rasade av Zandra och ett tag var hon grymt smal!

2009-10-07 @ 09:17:24
Postat av: Anonym

Kan bara berätta att soja ska du hålla dig borta från...innehåller socker..

2009-10-07 @ 09:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0