Massvaccineringen

Jag tycker det är läskigt det här med den här massvaccineringen som just nu råder över världen. Det är som på film, att endast dom som hinner få sprutan klarar sig, resten av befolkningen lämnas åt ödet.
Är det verkligen så superviktigt att vaccinera sig då?
Jag tror inte det.
Jag tror på att dom som är sjuka redan och deras nära och kära vaccinerar sig, men resten av oss som inte umgås med sjuka människor till vardags tycker inte jag behöver vaccinera sig.
"Men man vet ju aldrig om nästa person man träffar ute är sjuk eller inte" kanske en del tycker nu.
Nej det är sant, men skulle jag vara så pass sjuk går jag ändå inte ut förren jag är frisk. Men så kan man väl heller inte tänka? Att den nästa man träffar på ute är hjärt och lungsjuk och kan smitta den personen.
Ja, jag vet inte, men jag ska inte vaccinera mig iallafall.
Det var som en vän sa: Det finns över 6 miljarder människor på jorden och drygt 2000 har dött hittills och dom har varit sjuka i någon annan sjukdom dessutom.
Så risken att man ska drabbas själv är nog så pass minimal att det är nog större risk att bli påkörd av en bil.
Det är sån hysteri så fort det blir något sånt här. Samma sak med fågelinfluensan för något år sedan. Det blev som inget mer med det heller.
Visst, det är säkert många som kommer ha konstaterad svininfluensa, men det blir i stort sett som en vanlig influensa på oss som inte är sjuk i något annat redan. Värre kan det ju bli för redan sjuka personer.
Så låt dessa personer vaccinera sig. Jag tänker inte ställa mig i kön till den hysteriska massvaccinationen som ett försöksobjekt!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Oj! Ja det var hårda ord om den saken! Jag tycker att det är ett samhällsansvar. Om alla vaccinerar sig så tar alla ansvaret att skydda sig själv och alla omkring sig. Och även om man resonerar att om man är sjuk så stannar man hemma, så smittar man innan det väl bryter ut och då är det ju som för sent. Var glad att Izolde inte är i riskgruppen då, för då skulle ni behöva vaccineras oavsett om ni vill eller inte. För oss var det enkelt, vaccinet må ha biverkningar och inte vara testat så mycket - men alternativet är värre och det gjorde det enkelt att få sprutan på en gång som vaccinet kommit!

2009-10-28 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0