Min önskelista till Tomten

I år är den kort. Kanske den kortaste jag någon gjort.

1. En ny fin, helst rosa, digitalkamera (som tar snabba bilder)
2. En ny fin, färg spelar ingen roll, sidenpyjamas (eller pyjamas)

Så, det var det!

Julen firas här uppe i Östersund och jag önskar verkligen att jag hade jag en kamera igen. Min gick ju sönder på kryssningen i våras när jag, dum som jag var, ställde ner en öppnad öl i påsen där digitalkameran låg. Så långt tänkte jag! Så den gick sönder på en gång och har inte kunnat användas sedan dess.
Snacka om att man är halvt handikappad utan kamera.
Jag kan aldrig ta bilder längre, kan ta med min mobil men ögonblicket hinner ju försvinna innan den hunnit ta bilden. Jag blir så trött på det!
Så jag vill ha en kamera som tar en bild snabbt och inte håller på och ställer in och har sig tusen år innan den fotar. Det funkar inte när man har barn, då måste man ha snabba grejjer.

Fick sms igårkväll sent av Gina. Min fina Gina. Jag börjar bli så orolig för henne, hur hon mår. Hon är så jävla duktig med sina 2 fina barn och huset, och gården, och djuren. Hon gör allt för sin familj, men det känns inte som att hon får så mycket för det. Jo, hon får ju all kärlek man kan få av sina barn såklart, men hon behöver uppskattning, uppbackning och kärlek från någon annan också. En hjälpande hand för resten av tiden.
Hon gör i princip aldrig något för sin egen skull, utan går helt upp i sina barn och familj. Hur hon orkar? Jag vet inte. Gör hon verkligen det undrar jag?
Jag önskar så att hon tog en helg ledigt från familjen och åkte iväg, sov bort den, umgicks med vänner och bara hade det lugnt, skönt och roligt. Bara gjorde saker för sig själv som hon ville göra.
Jag är imponerad! Det finns inte ord för hur mycket jag ser upp mot henne just på grund av hur hon orkar med allt! Så, this is for you darling! <3

Kommentarer
Postat av: Gina

Tack vännen ! Älskar dig !!!!!

2009-10-20 @ 13:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0