Ordning och reda, pengar på fredag

För på fredag kommer lönen. Jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag kommer få den här månaden, men det brukar lösa sig ändå. Förhoppningsvis.
Jag hatar att inte veta varje månad hur det blir. Det har vart så jävla skönt hela sommaren att veta att jag får bra med pengar varje månad. Nu är man tillbaka på ruta ett igen. Hata! Tänk ändå om jag hade vart ensam i somras och hade kunnat spara en massa. Massa, massa, massa!! Önskar jag kunde spola tillbaka tiden till sisådär början av mars...

Inatt jobbade jag. Det gick sådär. Tiden gick skitfort. Jag gick ner 23:30 till mitt bord för då började det fyllas på med folk och så efter en stund kollade jag på klockan och då var den redan 01:30. Jag blev riktigt förvånad. Nästan stängningsdags. Procenten var då betydligt sämre än i torsdags, tyvärr. Men jag backade inte iallafall. Huvudsaken det, men jag hade hoppats på mer, men jag förlorade hur mycket som helst på slutet!
Sedan körde jag hemåt, med sommardäcken på. Efter Forsbacka sjönk temperaturen till -1 och då saktade jag ner farten rejält. Satt och puttrade på i 60 och 70 och inne i Sandviken var det -2.
Körde sakta hem till T och Izolde och la mig på soffan där och sov för T skulle ha bilen tidigt imorse och jag hade ingen lust alls att gå den ca 30 min långa promenaden hem från honom ensam inatt, så jag sov där.
Upp med Izolde kl 8 efter att ha sovit i max 3 timmar. Men fick sova 3 till vid lunch. T bjöd på pizza. Ja, jag vet att jag inte ska äta det, men vad skulle jag göra då? Idag får det blir en sån där fuskdag då.
Nyss hemkommen.
Resten av dagen blir det packning, städning, matlagning, nattning av Izolde och sedan dusch av mig själv innan jag går till sängs för att sova.
Imorgon åker vi till Östersund igen. 9:35 går tåget. Ska bli skönt att komma hem igen.
Vi ska gå på Jamtli och på Djungelhuset till veckan. Mysigt! Hoppas hon uppskattar det, se på alla djuren på Jamtli och så kanske en sväng in på museet kanske.
Kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0