Road trip

Idag ska pappa köra hem mig och Izolde till Sandviken igen. Malin följer också med så han fick sällskap hem imorgon igen. Hoppas bara att det går bra att ha henne i bilen så pass länge, för nu för tiden verkar ju ingenting passa henne. Det är så jävla svårt att veta vad hon vill när hon bara gnäller. Och så vill hon komma upp i famnen men ska ner på en gång när man tagit upp henne och tvärtom. Jag tappar tålamodet ganska snabbt nu för tiden när hon varit såhär flera, flera gånger om dagen i över en vecka.
Jag försöker verkligen med precis allting! Jag låter henne få som hon vill, jag låter henne inte få som hon vill, jag försöker hjälpa henne, jag försöker inte hjälpa henne, jag mutar med kaka, jag låter bli att muta med kaka, jag låter henne se film, men då ska hon se en annan film och man får byta flera gånger och då har hon hunnit tröttna och blir arg ändå. Tillslut orkar jag inget mer utan låter henne skrika och jag försöker göra ¨något annat en stund. När hon skrikit tillräckligt länge så kommer hon självmant, men jag hatar när det blir så. Jag får jättedåligt samvete men jag vet verkligen inte vad jag ska göra annars när jag provat allting jag kan komma på!
Och på dagis sa dom till oss att vi måste vara hårda mot henne, att hon inte ska få sin vilja fram och så. Jag vet inte varför dom sa så, kanske för att hon blir arg ganska lätt för saker och ting om hon inte får som hon vill? Men jag kan lova att för mig har hon inte alls jämt fått som hon ha velat. Jag vet inte hur T har gjort när hon vart där, men jag antar att hon inte fått det där heller. Men, alla barn är ju olika och Izolde är en väldigt, väldigt bestämd ung dam med mycket skinn på näsan som vet exakt vad hon vill tydligen, och sånna barn är jobbiga att uppfostra.
Så, jag hoppas verkligen att hon kanske somnar en stund i bilen och att hon är nöjd mest hela tiden.
Vi får stanna ofta annars och leka lite efter vägen.
Jag har datorn med mig så jag kan sätta på en film till henne också om hon blir omöjlig. Men det tråkiga med det är att batteriet inte räcker så himla länge, men ett tag iallafall.
Vi ska lämna henne hos T på en gång. Han har ju längtat efter henne och hon efter han med antar jag. Sedan åka hem och packa upp och grejja. Kolla om det finns tvättid. Måste tvätta min skjorta till jobbet på torsdag.

Men nu ska jag packa ihop oss och göra oss klara innan pappa och syster kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0