Var tog alla djuren vägen?

Jag drog med mig Izolde, Malin och hennes vän idag till Jamtli för att gå där och mysa idag för Izoldes skull. Men var tog alla djuren vägen?
Det fanns en hel del getter, men det andra då?
Det stod en fjällko som var jättegullig inne i ladugården, och några höns, men mer än så var det inte. Borta i fårhagen där fåren brukar gå och där man kan gå in och klappa dom, där var det tomt.
Det var småruggigt väder ute. Dimmigt och kallt.
Vi strosade runt i nästan en timme innan vi var tillbaka vid museét och gick in och fikade och åt lite. Izolde åt upp nästan 3 pannkakor. Vi struntade i att gå in på museét. Det hinner vi kanske med en annan dag om jag ångrar mig. Djungelhuset är nog bra mycket roligare kan jag tro. Synd det, att det inte finns mer att göra på Jamtli. Hade man vart några till hade det vart mysigt att grilla där borta, och barnen hade kunnat leka med varandra.
Jag köpte nya skor till Izolde idag. Hon fick dom av momma och moffa.
Efter Jamtli åkte vi till Lillänge för att kolla efter nya vantar åt henne eftersom hon tappat den ena. Hittade det och så fick hon kotofflor också. Mutofflor som hon säger.
Idag har hon inte sovit middag alls, så det blir nog ganska tidigt för henne ikväll kan jag tro, men vi sov ända till 9 imorse. Det är jag glad för, men jisses vad trött jag var!
Märks att jag inte sovit mycket senaste veckan.


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Ska djuren vara där året runt så borde dom ju varit ute. Vi har ju varit där - iofs under den varmare delen av året - och klappat killingar och tittat på hästarna, korna och de andra djuren! Du får fråga nästa gång, så vet du för framtiden! :)

2009-10-21 @ 21:57:25
Postat av: Cathrin

Du förresten! Läser precis på Jamtlis hemsida; "Under historielandssäsongen (sommaren) finns djuren och jordbruket med personal med som aktörer i de olika gårdarna." "Under resten av året visar vi våra lantrasdjur och berättar om djuren och jordbruk för de som vill höra." Så jag antar att man måste säga till om man vill se djuren...

2009-10-21 @ 21:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0