Vi är inte alls uppe med tuppen

Jag är lika förvånad idag som igårmorse. Jag vaknade och kikade på klockan och den visar strax efter 9. Igen!
Hej Izolde, sa jag. Heeeje mamma, sa hon och flinade. Sen hämtade hon en blöja och ville bli bytt på.
Undrar varför hon börjat sova till 9. Annars har hon alltid vaknat mellan 6 och 7.
Det har kanske att göra med att hon blir äldre. Jag hoppas att det fortsätter, för när en annan inte ska upp till något så spelar det ju ingen roll om hon sover någon timme till hon heller.
T hoppades att hon skulle fortsätta med det här nu även hemma hos han. Ja, man kan ju hoppas.

Idag fuskade jag lite med frukosten. Jag åt en macka. Men jag hade varken tid eller ork att ta tag i disken för att diska kastruller och stekpanna innan frukosten. Det enda som händer är ju att det bara tar lite längre tid, men då är det ju så.
Annars tycker jag över lag att den här metoden känns bra. Man får ju äta massor. Jag skulle aldrig klara av att leva på soppa eller Nutrilett och alla dom andra bantningspreparaten. Mat vill man ha, så är det bara.

Solen skiner för fullt ute idag. Det blåser lite. Vi ska nog ta oss en promenad med vagnen när jag duschat. Handla lite till lunchen. Jag vet inte riktigt än vad vi ska äta. Men jag borde nog sätta fart om vi ska hinna.

Man märker att hon mer och mer vill ha kroppskontakt. Sitta och ha en hand på en eller stå bakom och grejja med mitt hår och så får man en kram lite då och då. Hon har ju alltid velat bli buren och sitta i knä, men det här är något nytt. Det är så roligt att se förändringarna, hur hon utvecklas och formas till en egen liten människa.

Ikväll kommer ju syster hit och hälsar på. Det ska bli roligt!
Och på måndag åker vi till Östersund allihopa. Skönt att slippa åka ensam med Izolde. Då kan man få lite hjälp av och på med packningen och om man ska gå och köpa något i restaurangvagnen så är man 2 som kan hjälpas åt med att bära. Sist jag åkte tåg med henne, då var hon mindre dock men ändå, så skulle jag köpa middag till oss två. Värmde maten och så balanserade jag en bricka med 2 maträtter och 2 drickor på ena handen och Izolde på den andra armen, tillbaka till våran plats. Men nu får jag hjälp på uppvägen iallafall. Hoppas hon kan sova en stund på tåget där vid lunch.
Så jag måste se till att tvätta och packa den här veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0