Vilken skitnatt!

Jag har sovit som ett jävla arsel inatt. Vaknat några gånger och sovit oroligt bara ändå.
Fick någon gång imorse upp Izolde i min säng. Hon letade efter Snuttis och vi hittade den inte och hon blev såklart ledsen för det, så jag sa till henne att lägga sig hos mig. Så där låg vi, i min 90 cm breda säng till 8:30 imorse.
Jag sov ännu sämre då. Varenda gång hon vred på sig eller gjorde liv av sig så vaknade jag till.
Så jag känner att varken humöret eller tålamodet ligger på topp just nu.
Och Izolde verkar vara gnällig idag. Och så ska hon såklart titta på Lotta på Bråkmakargatan och jag kan kräkas på den filmen nu. Har säkert sett den 10-15 gånger sedan vi kom hit nu. Önskar hon ville se någon annan film.

Jag tänkte väl ta med Izolde till Djungelhuset idag, men jag har inte lust med något alls idag. Man kanske kan åka ner på stan och tröstshoppa lite?
Jag fick mer pengar den här månaden än jag trodde jag skulle få, så jag kan faktiskt unna mig något klädesplagg. Typ ett par jeans kanske och någon tröja. Om jag hittar något, det är ju inte så säkert det.

Det blir ju väldigt intensivt att ha Izolde såhär. Helt ensam hela dagarna. Inget jobb att gå till alls och försöka hitta på något att göra på dagarna så hon inte blir så uttråkad. Det går ju bra, var inte så jag menade, men det känns på ibland på tålamodet. Så jag hade väl tänkt fråga mamma och pappa om dom skulle vilja sitta barnvakt imorgon kväll/natt och en stund på söndag morgon. Pratade med kusin Robin om dom kanske ville gå ut en sväng på lördag, och det verkade dom vilja, så hoppas mamma och pappa kan passa henne. Annars är det väl ingen större förlust iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0