Sedan sist

Nu har jag bara 7 dagar kvar på golfbanan, sedan är det finito! Det känns både och. Tråkigt och framförallt så blir det svårt ekonomiskt nu framöver igen. Och just det att jag inte får tillbaka mina pengar gör ju inte saken bättre heller. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att betala tillbaka pengar man är skyldig.
Nu får jag inte ens svar längre av han. Det är synd att man inte kan vrida tillbaka klockan och få saker och ting ogjorda. Men som Öberg sa; Man vill ju kunna lita på den man är ihop med.
Men det kunde jag absolut inte med han. Inte ett dugg!
Så nu står jag där utan pengar som jag skulle spara till nu i höst, det som han visste om mycket väl också. Kallas det sol och vårare? Antar det.
Han är ju verkligen en skitbra förebild för sina 2 små barn. Kanske rena turen att hans mamma fick ensam vårdnad om dom i våras. Han verkar ju hur som helst inte ens bry sig om dom heller så då gjorde det ju som inget ändå. Så dom har det säkert bra med sin mamma. Bara synd att barn sätts till världen och sedan inte blir ompysslad av sina föräldrar. Jag tror han träffade dom 3 gånger under det halvår vi träffades. Han verkade heller inte så intresserad av att träffa dom på midsommar när vi ändå var där uppe och hälsade på mina föräldrar. Det var verkligen konstigt tyckte jag. Men nu har man väl förstått hur det ligger till med allt.
Och man har fått höra en massa nu efteråt hur han är av en massa människor som vet vem han är. Synd att dom inte kunde kläcka ur sig det innan bara.
Men dom flesta träffar väl på någon eller några skitstövlar i livet.

Jag har varit dålig på att skriva nu sista tiden, men jag har inte varit hemma så mycket. Helgen jobbade jag som en galning och hade ingen ork att skriva då. Jag har haft Izolde i helgen på eftermiddagarna och hämtat henne på dagis och så. Om en och en halv vecka åker vi nog upp till Östersund och hälsar på mormor och morfar ett tag. Men måste få schema från Cherry innan jag kan bestämma mer, men jag skulle så himla gärna vilja åka dit upp då. Jag sms:ade pappa idag och frågade om han ville följa med till stugan då några dagar och ta det lugnt bara, fiska lite och så. Anders kanske åker med han med för han kommer vara ledig från jobbet då. Så det skulle vara kul att åka iväg ett tag. Jag känner att jag skulle behöva ha en liten semester jag med nu. Mamma och pappa är på Kreta nu. Dom åkte i fredags och åker hem på fredag igen. Har pratat med dom i telefonen och sms:at en del. Dom verkar ha det hur skönt som helst. Mamma hade köpt innetofflor till Izolde idag i Chania. Gosigt!
Izolde älskar att få nya kläder och skor. Det har hon gjort i ett års tid typ. Alla märkte det tidigt att hon gillade att få skor och kläder. Hon visade stolt upp allt hon fick redan som pytteliten och har fortsatt med det. Och har hon fått nåt nytt av sin pappa så visar hon gärna upp det för mig sedan. Men jag får fortfarande inte sätta upp hennes hår. En gång fick jag men hon drog ur tofsen rätt snabbt. Och jag som vill sätta upp pippilotter! Men det kommer kanske.

Jag var till sköterskan i måndags för att fråga om min yrsel. Har vart yr i över en vecka nu. Det kommer pang och går över lika fort. Det är som att hjärnan flimrar till jättesnabbt. Otrevligt som bara den! Fick en läkartid nästa vecka. Men hoppas jag slipper gå dit. Önskar det kunde gå över nu!

Annars rullar livet på som vanligt...


Kommentarer
Postat av: Nathalia

Hejsan gumman!

Fy vilken kille som ej kan ge tillbacka dina pengar.

Hoppas att du kan åka och hälsa på hemma snart med din lilla flicka,låter så underbart när du beskriver. Hur stolt hon blir när hon får nya kläder och skor :).

Hoppas helgen blir bra trots allt.

KRAM!

2009-09-25 @ 11:39:05
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/
Postat av: Johanna

Yrseln kommer gå över tösen!

Jag vet precis hur den är å hur otäckt det känns.

Men du är superduktig å detta fixar du :-)

Kram!

2009-09-27 @ 02:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0