Helg, vad är det?

Vad är en helg?
Alldeles tråkig och...och...
Jag vill också ha helg på riktigt någon gång.
Jag vill inte jobba varje helg och aldrig få känna den där helgmyskänslan man ska ha.
Men det är så när man jobbar inom krogbranschen. Tyvärr!

Jag sökte ju en massa jobb uppe i Östersund och Åre för ett tag sedan men än jag har inte fått ett enda svar. Jag börjar bli lite less. Jag vet att vissa skulle börja sortera i oktober men det känns så himla länge dit. Jag vill veta nu!

Livet lunkar på som vanligt i stort sett.
Fnurror på tråden som vanligt. Vad skulle det annars vara?
Helt bra?
Ha, skulle inte tro det va.
Mitt liv kan aldrig bara te sig bra, lunka på i maklig takt utan en massa strul.
Jag och A har sagt att vi ska ta en paus och se hur det blir. Jag vet inte vad jag känner.
Han kom in i mitt liv när det var som mest kaos och jag sa från början att jag inte ville ha nåt seriöst men det blev på nåt vis lite för mycket ändå. Det som var början på en hejdundrande vänskap slutade i nåt annat, så nu ska vi inte ses på ett tag och istället känna efter hur det känns med allt. Visst är det tomt utan han men nu har man blivit van att ses varje dag så inte så konstigt då.
Men jag känner att jag måste vara ensam nu. Så hade vi gjort som jag sa från första början hade man aldrig hamnat i den här situationen.
Men det är som vanligt, jag blir inte ens förvånad längre!

Men till nåt lite roligare.
Jag jobbade ju imorse på golfen och sedan åkte jag hem till T och Izolde. Dom höll på med morgonbestyr och jag la mig i sängen för att sova ett tag. Dom skulle till farmor och hälsa på och skulle vara borta några timmar. Så jag sov där idag, ända till 14:10. Då kom dom hem och jag och Izolde blev ensamma några timmar. Vi lekte och tittade på tecknat på TV tills T kom hem igen. Då hade han mat med sig så vi åt och sedan gick jag hem.
Ska duscha och göra mig klar inför jobbet ikväll. Jag har ingen lust alls!
Izolde pratade med syrran i telefonen och hon pratade massor och sjöng en massa barnvisor för henne. Maamin=Malin
Kammo=farmor
Momma=Mormor
Moffi=morfar
Faffi=farfar
Kack=katt
Tuta=Tuva
Piipi=Ingalena (dagisfröken)
Dut=gå ut
Olla=kolla
Pappalappababba=Barbapappa

Ett litet axplock av vad hon säger nu för tiden!

Och hennes bästa sånger är:
Lilla snigel
Bä bä vita lamm
I ett hus vid skogens slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0