Dagen innan plugget

Nu har jag kollat på min sida på NTI-skolan. Skolan som är via nätet. Distans. Man går inte på en enda lektion.
Det känns lätt än så länge. Vad jag såg.
Första veckan nu ska jag mest bara läsa i boken visst många sidor i dom 2 ämnen jag ska gå. Filosofi A och Biologi B är det.
Det står för varje dag vad jag ska göra för att hinna med. Superlätt! Och så länge jag följer den planeringen så kommer ju det här gå som på räls. Jag gillar det skarpt!

Det känns lite pirrigt faktiskt att äntligen få sätta igång imorgon på riktigt. Lite nervös kanske. Det tar nog några dagar innan man har kommit in i lunket antar jag. Men sedan kommer det nog bara rulla på.

Tony sover här fortfarande.
Tack mina snälla föräldrar som låter han göra det. <3
Han har ju ingenstans att bo för tillfället. Kompisen som han skulle bo hos får han inte tag i just nu heller.
Jag längtar tills vi får bo tillsammans på riktigt. Ha ett Svenssonliv.
Är det för mycket att önska?

Idag har jag städat mitt rum.
Det låter ju som att jag är 13 år och har eget rum bara.
Men, jag har iallafall städat rummet idag. Dammade av och dammsög och bytte gardiner och plockade och grejjade. Nu är det fint, ljust, och hyffsat fräscht. Synd väggarna inte var vita.

Imorgon händer det som sagt grejjer. Plugg och så lite annat smått och gott. Får se vad dagen har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Skönt att du har ett schema som det står allt du ska göra dag för dag... Det är ju nästan att få halva jobbet gjort! Det jobbiga med hemstudier är att det är lätt att diciplinen ställs åt sidan... Hoppas din självdiciplin är bättre än min var! Allt var ju roligare än att plugga! :P

2010-01-18 @ 07:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0