En dag på Badhuset

Både jag och Izolde är helt slut nu efter en dag på badhuset.
Anar att jag kommer ha ganska ont i rygg och höfter imorgon, men det är en baggis!

Vi var där i drygt 3 timmar. Och hon älskade varje minut.
I början var hon skeptisk till att gå i bassängerna, men efter lite lirkande och när hon såg mig bada så kom hon tillslut i hon också.
Då tyckte hon det var mysigt.
Det tog ytterliggare en liten stund innan hon vågade utforska lite mer på egen hand. Det slutade med att hon i en hel timme åkte vattenrutschbana. Först stod jag och Tony och höll henne i handen och den andra tog emot.
Men till slut åkte hon helt själv. Hela vägen.
Hon sprang till trappen till kanan direkt hon kom ner. Upp och så ner, upp och så ner.
Tillslut gick jag och hämtade fika och sa att vi skulle vila lite och dricka och äta kaka. Hon åt upp snabbt innan hon gick iväg för att åka lite till.
Hon åt jättemycket lunch också. Pannakaka, sylt och glass. Det mumsade hon i sig fort som attan.
Badhuset älskar hon. Och både jag och Tony hade himla kul med henne idag.

Sist fick hon röda flammor över kroppen efter badhuset men jag har inte sett några än, men jag tycker att det skulle väl ha kommit ganka direkt isåfall. Allergi kommer väl inom en timme. Så sa läkaren till mig iallafall. Så jag tror bara att hon var torr sist, plus att det var kallt ute då.

Så jag hoppas någon annan vill ta med henne och bada mer.

Imorgon kommer Anna och hälsar på.
Blir kaffe och en massa babbel. Som vanligt...
Torsdag är inget planerat.
Funderar på om vi ska åka hem efter hockeyn på torsdagkväll eller vänta till fredagmorgon. Jag tror jag vill stanna till fredagmorgon. Så jag sa att vi kunde ju åka vid 8-tiden kanske. Så det blir nog så.

Tidig kväll ikväll för mig och lillsnuttan iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0