Härliga vinter

Men idag måste jag ju säga att vintern är underbar.
Men jag längtar så hemskt mycket till våren nu.
Varje vår brukade jag, när jag bodde sambo, storstäda där i början av mars. När dagarna är lite längre och soligare. Då bytte jag till ljusa gardiner, köpte nya krukor och blommor till fönstren, hittade dukar och annat smått och gott och grejjade en hel dag med bra musik i bakgrunden och sol in genom fönstren.
Men nu bor jag hemma hos mamma och pappa. Och det säger väl allt det?
Nu kan jag inte göra det och jag vill kunna göra det för jag tycker om det.
Jag vill ha ett hus. Ett stort ljust hus. Vitt. Vita möbler. Vita väggar. Vita saker. Vita sängkläder och en vit sänggavel. Kan jag få det?
Snälla?
Och på sommaren kan jag spela golf.
I år hoppas jag på att det blir mycket mer spel än förra året.
Jag ska ringa golfbanan på måndag och höra mig för om jobb till våren, bara på utifall det blir krångel med chaufförsutbildningen i maj.
Jag ska nog bli medlem på Östersund Frösö GK i år. Och söka jobba där med. Så jag hoppas bror vill spela massor.
Och så kanske jag kan lura Tony att börja spela med. Kanske....

Om en månad fyller jag 21 år. (läs 26) Då kommer Izolde upp och är här ett tag.
Och så vill jag att hon ska följa med mig och Tony till stugan i påsk med. Om vi kan åka dit.
Det är ju lite mer folk där då än det var där sist.
The Big Happeing i Harrsjön var väl när bilen inte startade när vi skulle åka hem, men kul att dom fick något att se på för en gångs skull. Annars kanske det kommer en älg och går förbi.

Idag var jag och Tony ner på stan. Jag skulle kolla på kläder på Vero Moda. Fick ju presentkort där i julklapp av bror men jag hitta inget. Inget alls.
Istället köpte jag kollegieblock. Tony hitta pilotbriller för 29 kr. Jag skulle också ha men jag hittade inga. Bara en massa dyra. Tråkigt.
Köpte fikabröd med oss hem.
Ikväll ska vi se på hockey hos hans kompis.

Tony sover här i helgen...och det är mysigt.
Det är så tomt att sova ensam och man blir som van att ha någon bredvid sig ganska fort. Och jag sover så mycket bättre när jag inte sover själv.
Sover bättre med Izolde hos mig också, men jag fick bara sova någon kort timme med henne varje morgon där nere. Annars var det bara pappa som fick sova med henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0