Tillbaka i civilisation!

9 dagar var vi borta. Uppe i stugan.
Hade det jäkligt bra.
10 personer är folkbokförda i byn så det var inte direkt high-life men vad gjorde väl det?

Inatt sov man som ett arsle. Knappt mycket alls.
Man vänjer sig snabbt vid att sova med någon och jag sover så himla mycket bättre då. Men nu är vi tillbaka till att sova var för sig...igen. Jag lider!

Och självklart igår att allt skulle börja krångla för oss med när vi skulle åka hem.
Vi hade städat kvällen innan så det skulle gå snabbt att få bort det sista igårmorse. Upp vid 9 och gjorde oss och stugan klar för avfärd.
Tony tar med lite packning ner till vägen och går för att hämta bilen. Den vägrar starta....såklart!
Han får hjälp av dom som äger huset där bilen stått. Men inget fungerar.
Han kommer upp och säger att vi måste vänta en timme innan vi försöker igen.
Så vi väntar och sedan bär vi ner allt och slår av ström och hela köret.
Bilen startar ändå inte.
Börjar bli frustrerad.
Tony och G försöker dra igång bilen, men det funkar inte heller.
Jag och G:s fru G sitter inne och dricker kaffe. Och äter några kakor. Och pratar istället.
Inte jättemysigt att stå ute i närmare -30 grader och hejja på.
Dom kommer in efter några misslyckanden. Fikar, försöker ringa till folk, funderar på hur vi ska göra. Vi inser att det säkert kommer bli iallafall en natt till där uppe, så vi skulle få låna deras bil och åka och handla mat isåfall.
Efter 2½ timme så säger Tony att han ska försöka en sista gång innan vi lånar deras bil till affären, och gissa om man blev paff. Bilfan starta! Med startkablar, som vi testat innan som inte fungerat.
Så i med packning och sedan var det bara att åka hem.
Stanna i Ström och käka pizza. Min sista...
Höll på att köra över 3 renar efter Ström. Jag blev livrädd! Trodde vi skulle dö. Läskigt.

Idag har jag fixat skolan på riktigt. Lämnat in ansökan och varit till AF och fått veta att jag i nästa vecka ska få kunna veta om jag kommer få testa chaufförsutb som jag så gärna vill gå.
Man kommer då få börja med en s.k testmodul där någon ska se att man faktiskt inte är helt kass förare av vanlig bil, och det är jag inte, så det ska nog inte vara några problem...hoppas jag.
Sedan kommer man in på utbildningen om man klarar av testerna.

Ikväll blir det lite vin och sedan Plaza. Var länge sedan nu. Eller länge och länge, men ett uppehåll på några veckor. Hoppas det blir roligt iallafall, men det brukar det bli.


Kommentarer
Postat av: Tony

Min lilla gumma blir lessen om man säger bilfan...därför vill hon inte starta med dig ju...::P

2010-01-08 @ 17:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0