Vad är en Blogg?

Ibland känns det som bloggar är i stort sett samma som Hänt Extra.
En del lägger verkligen ut HELA sina liv. Precis allting. Inga hämningar alls.
Jag vet att jag lägger ut ganska mycket, men vissa saker vill jag inte att hela världen ska få veta.
Men det är kanske det som gör en till en bra bloggare, då man lägger ut allt. Eller?
Det blir nästan så att man blir "vän" med bloggaren till bloggen man läser.
Virituell kompis.
Jag föredrar mina IRL-vänner.

Tony bor ju här hemma hos mig som sagt men häromdagen var vi iväg och kikade på en liten stuga ute på landet som en familj ska hyra ut. Den var jättemysig. Högt i tak med bjälkar, vita väggar, panel, nytt fräscht badrum, underbara fönster och trägolv. Själva stugan sitter ihop med boningshuset, men med egen igång, toalett och kök. Familjen hade bott där själva när dom renoverade inne i huset. Det är ett stort rum med en gammal öppen spis i mitten av rummet. Jättemysigt var det.
Han ville ju såklart ha det och skulle höra av sig igår om det.
Får se om han får det, men det tror jag.
Det ligger fint till. 1,2 mil från stadens centrum, ute på landet. Precis lagom långt in till stan och precis så som man vill bo.
"Du MÅSTE vara där ute med mig jämt" sa han. Gulliga han.
Och jag vill ju inte vara utan honom. Aldrig mer. Mår illa bara när jag tänker på det, så jag försöker låta bli.

Igår skulle jag börja på första insändningsuppgiften i Bio B Jag fattade ingenting. Jag blev så frustrerad av det så jag började nästan gråta. Jag skickade iväg ett mail till läraren och fick svar idag.
När jag satte igång med det för ett tag sedan var det klart på en kvart typ. Det var superlätt!
Har bara 2 uppgifter kvar på den innan den är helt klar, men det tänkte jag ta senare ikväll. En labbrapport, hur man nu skriver en sådan nu igen, och så en uppgift där jag ska skriva om en virussjukdom och en bakteriesjukdom. Det är nog inte heller så himla svårt.
Skönt att få det avklarat. Sedan har jag hela helgen på mig att läsa resterande sidor i böckerna innan jag ska påbörja nästa veckas studier.

Ikväll är Tony ute på rajraj. Eller pokerturnering på sitt nya jobb. Trots att han inte börjar förren på måndag så fick han vara med på afterwork ikväll. Det skulle tydligen bli käk och sedan en pokerturre.
Hoppas han vinner! Det var ju några tusen. Fast han skulle inte ut efteråt, vad han sa. Så får väl se hur det blir med det.

Jag var så himla trött igår så jag orkade knappt sova. Vaknade tidigt som attan imorse och var vaken i drygt en timme. Såg på TV och kunde inte somna om. Hade världens dröm, som vanligt, så jag vaknade av den. Det är typ samma varje natt nu för tiden. Jag hatar det!
Hoppas det blir annat natten som kommer. Vill kunna sova och känna mig utvilad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0